تقویت اتصالات فولادی صلب با قابهای خمشی جوشی و ورقهای پوششی
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

تقویت اتصالات فولادی صلب با قابهای خمشی جوشی و ورقهای پوششی


دانلود پایان نامه مهندسی عمران تقویت اتصالات فولادی صلب با قابهای خمشی جوشی و ورقهای پوششی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 57
حجم 6 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

تقویت اتصالات فولادی صلب با قابهای خمشی جوشی و ورقهای پوششی

 
 
 
چکیده:
سازه‌های فولادی مجموعه‌ای از اعضای منفصل فولادی بصورت تیر و ستون می‌باشد كه توسط انواع اتصالات و نوع طراحی آنها تبدیل به سیستمی می‌شود كه نیازهای ما را برآورده سازد.
ساختمان تركیبی است در فضا كه از المانهای سازه‌ای‏ تیرها و ستونها و المان‌های غیرسازه‌ای، نما‏، كف و پارتیشن كه با انواع مختلف اتصالات با هم جفت شده‌اند تشكیل شده است. پاسخ واقعی چنین سیستمی تركیبی‏، به بارهای دینامیكی و استاتیكی مختلف، بسیار پیچیده است زیرا وابسته به هندسه مصالح و انواع بارگذاری می‌باشد و متاثر از تعداد زیادی از اندركنش‌های سازه‌ای و غیر سازه‌ای است، مشخصه‌هایی كه هنوز بخوبی شناخته نشده‌اند. در مجموع سازه به تنهایی یك سیستم سه بعدی فضایی است، كه پاسخش به محركات، بسیار متاثر از رفتار اتصالات تیر به ستونش می‌باشد.
 
در سیستم سازه‌ای ساده، اعضا (تیر و ستون) بدون انتقال لنگر به همدیگر بصورت آزاد دوران می‌كنند. در این نوع سیستم، اتصال مفصلی بوده و زاویه اتصال بسته به بار وارده كم یا زیاد خواهد شد. در قاب ساده فرض می‌كنند كه انتهای تیرها و شاه تیرها، تنها برای انتقال برش به ستون متصل شده‌اند و مقاومتی در برابر دوران حاصله از بارهای ثقلی نخواهند كرد. در غیر از این دو حالت فوق، سیستم موردنظر و اتصالات آن نیمه صلب می‌باشد. در سیستم نوع سوم، لنگر خمشی در اتصال بین صفر و حالت صلب خواهد بود و دارای رفتار میانه‌ای بین اتصالات نوع اول و نوع دوم می‌باشد. در این مورد فرض می‌شود كه اتصالات می‌توانند برش قائم را انتقال دهند، همچنین ظرفیت انتقال مقداری از لنگر را نیز دارا هستند. لكن در عمل هیچگاه زاویه بین اعضا بطور مطلق ثابت نمانده و همچنین هیچ نوع مفصلی نمی‌توان یافت كه لنگر در آن صفر باشد لذا لازم است تا مرزها و كمیت‌های قابل سنجش برای تفكیك این سه نوع اتصال و سیستم‌های مربوطه مشخص شود. مهمترین معباری كه برای تفكیك و طبقه‌بندی اتصالات در مراجع مختلف استفاده شده است منحنی لنگر ـ دوران (Moment- Rotation Curve) اتصال می‌باشد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

ورقهای پوششی

سازه های فولادی

قابهای خمشی جوشی

تقویت اتصالات فولادی صلب

طرح لرزه ای سازه های فولادی

 
 
  
توضیحات بیشتر و دانلود








:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت آماده , پاورپوینت آماده عمران , ,
:: برچسب‌ها: تقویت اتصالات فولادی صلب,طرح لرزه ای سازه های فولادی,دلایل عملكرد ضعیف اتصالات صلب,تقویت اتصالات فولادی صلب با ورقهای پوششی,تقویت اتصالات فولادی صلب با قابهای خمشی جوشی,دانلود پایان نامه عمران,دانلود پایان نامه رشته عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: